26.08.2022 -

R-kioski siirtyy käyttämään Woodlyn puumuovipakkauksia leipätuotteissa

Suomen tunnetuin convenience-ketju R-kioski ottaa käyttöön Woodlyn puumuovipakkaukset. Vitriinissä ja delikaapissa myytävien leipätuotteiden pakkaamiseen tarkoitettu innovatiivinen Woodly®-pakkaus on valmistettu hiilineutraalista ja puupohjaisesta Woodly®-materiaalista ja sen tunnistaa Woodlyn logosta. Uusi pakkausratkaisu tulee käyttöön kaikissa Suomen R-kioskeissa tällä viikolla.

Uusi puupohjainen pakkausmateriaali säilyttää vitriinissä ja delikaapissa myytävien leipätuotteiden hygieenisyyden ja tuoreuden pidempään. Ekologiset Woodly®-materiaalista valmistetut puumuovipakkaukset ovat lisäksi kierrätettäviä. Siirtyminen puumuovipakkauksiin vie R-kioskia jälleen lähemmäksi sen omia vastuullisuustavoitteita.

”Vastuullisuus on osa jokapäiväistä toimintaamme. Kun maailmamme muuttuu, näemme, että meidän tulee siirtyä normaalista liiketoiminnasta uuteen tulevaisuuden liiketoimintaan, joka sopii antroposeeniaikakauteen. Tämä muutos on välttämätöntä ei pelkästään oman menestyksemme kannalta, vaan myös tulevien sukupolvien kannalta, luomaan heille mahdollisuuksia hyvään elämään. Haluamme johtaa esimerkkiä näyttämällä, ja haluamme, että kestävä kehitys on kaikkien ulottuvilla tarjoamalla kaikille asiakkaillemme helppoja ja käteviä tapoja valita vastuullisesti asioinnin yhteydessä. Osana vastuullisuusstrategiaamme toteutamme ympäristötekoja, jotka aikaansaavat aidon muutoksen ja tarjoamme tuotteita, jotka ovat hyväksi sekä ihmisille että planeetalle. Woodly puumuovipakkaus on hyvä esimerkki muovin vähennystoimenpiteistämme”, sanoo R-kioskin viestintä-, vastuullisuus- & talent management -johtaja Ann-Charlotte Schalin

Yhteistyön myötä Woodly®-pakkausmateriaali tavoittaa suomalaiset kuluttajat uuden kumppanin avulla ja samalla vähentää perinteisten muovien käyttöä.

“R-kioski on kaikille tuttu brändi Suomessa ja tärkeässä osassa kuluttajien arkea. On erittäin hienoa päästä tekemään yhteistyötä ja samalla tuoda R-kioskeille uusi pakkausratkaisu”, kommentoi Woodlyn toimitusjohtaja Jaakko Kaminen.

Lisätietoja antavat:

R-kioskin viestintä, +358 (0)20 5544 128, viestinta@r-kioski.fi

Jaakko Kaminen, toimitusjohtaja, Woodly Oy, +358 (0)40 590 0035
jaakko.kaminen@woodly.com

Woodly Oy on suomalainen materiaaliteknologiaa kehittävä yhtiö, jonka kaupallinen tuote on uudenlainen puuselluloosaan perustuva muovi – Woodly®. Tuotteena Woodly on granulaattimuotoinen muovirae, jota käytetään muoviteollisuuden raaka-aineena. Ominaisuuksiltaan Woodly® vastaa tavanomaisia fossiilisia muoveja, mutta on hiilineutraali ja kierrätettävä. Woodly®-materiaalia voidaan turvallisesti käyttää myös elintarvikkeiden pakkaamiseen ja siitä voidaan valmistaa pakkausten lisäksi tuotteita myös muihin käyttötarkoituksiin.www.woodly.com

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience–ketju, joka tarjoaa asiakkailleen syötävää ja juotavaa sekä tärkeitä jokapäiväisiä tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti silloin ja sieltä mistä asiakas niitä haluaa. Ärrällä henkilökohtainen palvelu ja hyvä hinta-laatusuhde ylittää asiakkaan odotukset. R-kioski – nopeaa ja mukavaa on asiointi. R-kioski on osa Reitan Retail -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 480 myymälällä. www.r-kioski.fi