19.05.2021 -

Woodly Oy keräsi 3 miljoonan euron kasvurahoituksen

Lehdistötiedote: Vapaa julkaistavaksi heti

Woodly Oy keräsi 3 miljoonan euron kasvurahoituksen – poikkeuksellinen lähestyminen muoviongelman ratkaisuun vakuutti sekä sijoittajat että asiakkaat

Puuselluloosaan perustuvan muovin kehittänyt Woodly Oy keräsi 3 miljoonan euron kasvurahoituksen tuoteinnovaation kaupallistamiseen ja kansainvälistymiseen.

”Viime vuosina muovista on tullut mörkö, jonka käytöstä moni haluaisi luopua kokonaan tai korvata sen ainakin vaihtoehtoisella materiaaleilla. Toistaiseksi markkinoilla on onnistuttu lähinnä luopumaan muovi-sanan käytöstä. Me olemme lähestyneet ongelmaa toiselta laidalta vaihtamalla sen sijaan
raaka-aineet, joista muovi valmistetaan”,
kertoo Woodly:n toimitusjohtaja Jaakko Kaminen.

Suomessa kehitetty Woodly-materiaali on uudenlainen muovi, jonka valmistamisessa käytetään puuselluloosaa. Lopputuloksena saadaan materiaali, joka toimii entiseen tapaan sekä tuotannossa että tuotteissa, mutta on 100 % hiilineutraali ja vähentää tarvetta fossiilisten raaka-aineiden käytölle. Yhtiön tavoite on lanseerata useita eri pakkauksia ja tuotteita lähitulevaisuudessa kansainvälisille markkinoille ja auttaa yrityksiä irtautumaan fossiilitaloudesta, pienentämään hiilijalanjälkeään sekä tukemaan kiertotaloutta.

Yhtiö on julkistanut yhteistyön mm. K-ryhmän, HKScanin, Orthexin, Kiillon, Black Modan ja Vihreäkeijun kanssa. Ensimmäisenä Woodly-materiaalista valmistetut pakkaukset toi kauppoihin K-ryhmä Pirkka-ruusubegoniatuotteissa. Lisäksi Woodly-materiaali on jo käytössä Black Modan valituissa tekstiilipakkauksissa ja Vihreäkeijun yrttipakkauksissa.

”Myynti on käynnistynyt ja ensimmäiset Woodly-materiaalista valmistetut pakkaukset on saatu markkinoille Suomessa. Uuden rahoituksen turvin pystymme panostamaan kaupallistamiseen kansainvälisesti. Ulkomaanmyyntiä on tähän mennessä ollut Ruotsiin, Saksaan, Portugaliin ja Japaniin”, kertoo Woodlyn toimitusjohtaja Jaakko Kaminen.

Woodlyn suurimpia omistajia ovat Besodos Investors Oy ja Woodlyn perustanut Ratkaisutoimisto Seedi Oy.

“Maailman pelastaminen on kaikkein kiinnostavin liiketoiminta-alue. Woodly haluaa olla tässä markkinassa merkittävä peluri. Tämä rahoituskierros on tärkeä välipysäkki tällä matkalla”, sanoo Ratkaisutoimisto Seedin toimitusjohtaja ja Woodlyn hallituksen puheenjohtaja Marko Parkkinen.

Uusia mukaan lähteneitä sijoittajia rahoituskierroksella olivat mm. joukko Small Giant Games-mobiilipeliyhtiön perustajia, rahoitustieteen professori Vesa Puttonen, erikoissijoitusrahasto Taaleri Impakti, Lauri Rosendahl sekä Jukka ja Mikko Rannila.

Lisätiedot:

Woodly:
Jaakko Kaminen, toimitusjohtaja, Woodly Oy
Puh.+358 40 590 0035, jaakko.kaminen@woodly.com
www.woodly.com

Woodly Oy on suomalainen materiaaliteknologiaa kehittävä yhtiö, jonka kaupallinen tuote on uudenlainen puuselluloosaan perustuva muovi – Woodly®. Ominaisuuksiltaan Woodly-materiaali vastaa tavanomaisia fossiilisia muoveja, mutta on hiilineutraali ja kierrätettävä. Siitä voidaan valmistaa pakkausten lisäksi tuotteita eri käyttötarkoituksiin.

Kuvat julkaisun yhteyteen on ladattavissa Woodlyn media sivulla.