01.12.2022 -

VR ottaa käyttöön Woodlyn puupohjaiset ruokapakkaukset ravintolavaunuissa

VR ja Woodly Oy aloittavat yhteistyön, kun VR:n ravintolavaunut siirtyvät käyttämään uudenlaisia kierrätettäviä, puumuovista valmistettuja Woodly®-pakkauksia.

Ympäristöystävällinen ja ainutlaatuinen ruokapakkaus on valmistettu hiilineutraalista ja puupohjaisesta Woodly®-materiaalista. Puupohjainen Woodly® -pakkaus säilyttää ravintolavaunuissa myytävien vitriinituotteiden tuoreuden pidempään sekä vähentää ruokahävikkiä. Hiilineutraali Woodly® -materiaali on suomalainen innovaatio, joka tukee VR:n ympäristö- ja vastuullisuustavoitteita.

”Haluamme mahdollistaa asiakkaillemme hiilineutraalin matkustamisen lisäksi vastuulliset valinnat myös ravintolavaunussa. Suosimme valikoimissamme kotimaisten pientuottajien tuotteita, ja nyt kehitämme myös pakkausmateriaalejamme yhä kestävämpään suuntaan Woodlyn puupohjaisen ja hiilineutraalin materiaalin myötä”, kertoo kehityspäällikkö Markku Sammal VR:ltä.

Woodlyn uudenlainen ruokapakkaus on tänä vuonna päässyt osaksi suomalaisten tukkujen ja tunnettujen brändien tuotevalikoimaa. VR:n ja Woodlyn yhteistyön myötä Woodly® -materiaali tavoittaa nyt myös matkustavat kuluttajat ravintolavaunuissa kautta Suomen.

“Olen erittäin iloinen, että voimme yhdessä VR:n kanssa auttaa kuluttajia tekemään entistä vastuullisempia valintoja”, kommentoi Woodlyn toimitusjohtaja Jaakko Kaminen

Lisätietoa antavat

Jaakko Kaminen, toimitusjohtaja, Woodly Oy, puh. +358 (0)40 590 035
jaakko.kaminen@woodly.com