06.05.2024 -

Kenneth Lindfors on nimitetty Woodlyn uudeksi toimitusjohtajaksi

Woodlyn hallitus on nimittänyt Kenneth Lindforsin toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään heti.  Kennethillä on vankka kokemus voittavien tiimien rakentamisesta ja liiketoiminnan kasvun edistämisestä Euroopassa, Isossa-Britanniassa ja Lähi-idässä.

Ennen siirtymistään Woodlyyn hän toimi kolme vuotta kaupallisena johtajana Siili Solutions Oyj:ssä. Kansainvälisen kokemuksen lisäksi hänellä on laajaa osaamista globaalista brändin luomisesta, markkinastrategioista ja teknologiaratkaisujen kaupallistamisesta.

Kenneth on suorittanut MBA-tutkinnon Helsingin kauppakorkeakoulussa.

“Olemme iloisia voidessamme toivottaa Kennethin tervetulleeksi Woodlyn uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän on dynaaminen yritysjohtaja, jolla on erinomainen kokemus globaaleilla markkinoilla toimivista yhtiöistä ja markkinoiden avaamisesta. Hänellä on oikeanlaista yrittäjähenkeä ja hän on valmis laittamaan itsensä likoon. Hallitus odottaa innolla Kennethin kasvattavan entisestään Woodlyn kaupallista potentiaalia, sillä Woodly-materiaali tarjoaa uuden puupohjaisen ratkaisun muovi- ja materiaalimarkkinoille ”, sanoo Marko Parkkinen, Woodlyn hallituksen puheenjohtaja.

”Olen innoissani aloittaessani Woodlyssa, joka tunnetaan kiinnostavasta materiaali-innovaatiosta ja hyvästä IPR-salkusta. Woodlylla on vakiintunutta tulovirtaa Suomesta ja Norjasta sekä lupaavia asiakkuuksia Isossa-Britanniassa, Puolassa ja Japanissa. Tältä pohjalta olen innoissani saadessani olla mukana viemässä yritystä ja sen todistetusti arvoa luovaa teknologiaa sen seuraavaan globaaliin skaalautumisvaiheeseen.

Lisäksi tavoitteeni on luoda arvoa asiakkaillemme. Strategisena kohteenani ovat Ison-Britannian markkinat, joilla uskon olevan valtavasti potentiaalia innovatiivisille food-to-go -ratkaisuille”, toteaa Kenneth Lindfors, Woodlyn toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Marko Parkkinen, Hallituksen puheenjohtaja, puh. +358 (0)44 580 2676, marko.parkkinen[at]woodly.com

Kenneth Lindfors, Toimitusjohtaja, puh. 358 (0)50 342 5295, kenneth.lindfors[at]woodly.com

Woodly Oy on suomalainen materiaaliteknologiaa kehittävä yhtiö, jonka kaupallinen tuote on uudenlainen puuselluloosaan perustuva muovi – Woodly®. Tuotteena Woodly on granulaattimuotoinen muovirae, jota käytetään muoviteollisuuden raaka-aineena. Ominaisuuksiltaan Woodly® vastaa tavanomaisia fossiilisia muoveja ja se on suunniteltu kierrätettäväksi. Woodly®-materiaalia voidaan turvallisesti käyttää myös elintarvikepakkauksissa ja siitä voidaan valmistaa pakkausten lisäksi tuotteita myös muihin käyttötarkoituksiin. woodly.com