01.03.2022 -

St1:n HelmiSimpukka-ketju tuo markkinoille uudenlaiset puumuovipakkaukset, joiden avulla tuotteet myös säilyvät parempina pidempään

St1:n HelmiSimpukka-ketju pakkaa vitriinissä myytävät leipätuotteet uudenlaiseen puumuovista valmistettuun pussiin.  Pakkausmateriaali on suomalainen innovaatio nimeltä Woodly®. Asiakkaat tunnistavat uudet pakkaukset Woodly-logosta. Uudistuksen tavoitteena on paitsi siirtyä ekologisempaan pakkausvaihtoehtoon, myös parantaa tuotteiden laatua ja säilyvyyttä. HelmiSimpukka-asemat siirtyvät käyttämään Woodly®-materiaalista valmistettuja pusseja tämän kevään aikana.

Shell- ja St1- HelmiSimpukka-asemat ympäri Suomea tarjoavat kattavat palvelut ja hyvää ruokaa niin pieneen kuin isoonkin nälkään. ”Meille on tärkeää palveluiden ja tuotteiden jatkuva kehittäminen. Tarjoamme asiakkaillemme laadukkaista raaka-aineista valmistettuja leipätuotteita. Woodly®-materiaalista valmistettuun pussiin pakatut leipätuotteet säilyttävät tuoreuden jopa pidempään kuin perinteiseen muovipussiin pakatut, mikä tukee tavoitettamme ruokahävikin vähentämiseksi. Lisäksi pussi on valmistettu uusiutuvasta materiaalista ja soveltuu kierrätykseen, mikä on linjassa vastuullisuusajattelumme kanssa”, toteaa Emil Huttunen HelmiSimpukka-ketjun markkinointi- ja konseptipäällikkö.

Woodly®-pakkaustuotteet ovat tilattavissa ja toimitetaan huoltoasemille Kespron foodservice-tukkuvalikoiman kautta. Kesprolla on vuosien kokemus vastuullisista tuotteista ja hankintatavoista. “Me olemme elintarvikealan vastuullisin tukkumyyjä Suomessa ja haluamme, että koko toimiala toimisi yhdessä kohti vastuullisempia toimintatapoja ja tavoitteita. Woodly®-pakkaustuotteen saaminen osaksi valikoimaamme on hyvä askel eteenpäin”, kertoo Kespron tuotepäällikkö Liisa Puhakka.

“Pandemian aikana olemme nähneet tusinoittain erilaisia uusia sovelluksia take away -pakkauskategoriassa, jotka puolestaan vievät tuotevalikoimaa kokonaisuudessaan vastuullisempaan suuntaan. Tämä segmentti kehittyy nopeasti ja tulevaisuudessa olemme mielellämme mukana samankaltaisissa projekteissa. Odotamme innokkaana take away -pakkaussegmenttiin seuraavia kiinnostavia innovaatiota”, lisää Puhakka.

Woodly®-pakkausmateriaali on uudentyyppinen puupohjainen ja hiilineutraali materiaali, joka on ratkaisu perinteisiin fossiilisiin raaka-aineisiin pohjautuvien muovien käytön vähentämiseksi. ”Pussiratkaisun kehittäminen yhdessä HelmiSimpukka-ketjun ja pussien valmistajan Amerplastin kanssa on ollut innostavaa ja inspiroivaa. Näemme tässä paljon uusia mahdollisuuksia vastaavien pussiratkaisujen laajentamiselle myös muihin tuotekategorioihin”, kertoo Jaakko Kaminen, Woodly Oy:n toimitusjohtaja.

Amerplastilla on laajaa kokemusta joustopakkausten valmistamisesta sekä vahvaa asiantuntijuutta muun muassa elintarviketeollisuuden ja pakkausmateriaalien vaatimuksista. ”Asiakkaamme arvostavat laadukasta palvelua sekä ensiluokkaisia pakkauksia. Woodlyn tarjoama puupohjainen muoviraaka-aine yhdistettynä tekniseen osaamiseemme on vastannut HelmiSimpukka-ketjun tarpeeseen pakata tuotteensa entistä paremmin ja ekologisemmin. Yrityksemme strategisena tavoitteena on edelleen lisätä biopohjaisten raaka-aineiden käyttöä valmistamissamme pakkauksissa”, summaa Ari-Pekka Pietilä, Amerplastin myynti- ja tuotekehitysjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Emil Huttunen, markkinointi- ja konseptipäällikkö, St1, puh. 050 314 0546,
emil.huttunen@st1.com

Liisa Puhakka, tuotepäällikkö, Kespro Oy, puh. 010 532 4224,
liisa.puhakka@kesko.fi

Jaakko Kaminen, toimitusjohtaja, Woodly Oy, puh. +358 40 590 0035,
jaakko.kaminen@woodly.com

Ari-Pekka Pietilä, myynti- ja tuotekehitysjohtaja, Amerplast Oy, puh. 010 214 2284,
ari-pekka.pietila@amerplast.com

St1 on energiakonserni, jonka visiona on olla johtava CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Konserni tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 keskittyy polttonesteiden markkinointiin, öljynjalostukseen sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten edistyneisiin biopolttoaineisiin ja teolliseen tuulivoimaan. Konsernilla on kaikkiaan 1250 St1- ja Shell-huoltoasemaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja sen palveluksessa on yli 1000 henkilöä. Osana energiakonsernia HelmiSimpukka-ketju tarjoaa tiellä liikkujille kattavat palvelut ja hyvää ruokaa yli 120 Shell- ja St1 HelmiSimpukka-asemalla ympäri Suomen. www.st1.fi

Woodly Oy on suomalainen materiaaliteknologiaa kehittävä yhtiö, jonka kaupallinen tuote on uudenlainen puuselluloosaan perustuva muovi – Woodly®. Tuotteena Woodly on granulaattimuotoinen muovirae, jota käytetään muoviteollisuuden raaka-aineena. Ominaisuuksiltaan Woodly® vastaa tavanomaisia fossiilisia muoveja, mutta on hiilineutraali ja kierrätettävä. Woodly-materiaalia voidaan turvallisesti käyttää myös elintarvikkeiden pakkaamiseen ja siitä voidaan valmistaa pakkausten lisäksi tuotteita myös muihin käyttötarkoituksiin. Woodly Oy ei itse valmista materiaalilaatuja tai lopputuotteita vaan kaikki valmistus tapahtuu teollisten partnereiden kautta. www.woodly.fi

Kespro on Suomen johtava hotelli-, ravintola- ja catering-toimialan (foodservice) tukkukauppa, joka toimii sekä asiakasyritystensä että kuntien kumppanina Suomessa. Kespro tarjoaa asiakkailleen räätälöidyt ja monipuoliset hankintaratkaisut sekä toimitus- ja noutopalvelut. Kaikki toiminta perustuu tinkimättömään laatuun aitoon asiakasymmärrykseen. Kespro haluaa tehdä ulkona syömisestä elämyksellisempää, vastuullisempaa ja suositumpaa. Kespro on osa K-ryhmää. www.kespro.com